תפקידה של האמנות בחברה: נקודות מבט של אמן ויועץ
יגאל פרסלר יועץ

Date

כאמן ויועץ, הייתה ליגאל פרסלר הזכות לחזות בכוח הטרנספורמטיבי של האמנות בחברה ממקור ראשון. אמנות יכולה לאתגר את הסטטוס קוו, לעורר דרכי חשיבה חדשות ולקרב קהילות. במאמר זה אבחן את תפקידה של האמנות בחברה משתי נקודות מבט: כאמן וכיועץ.

יגאל פרסלר אמן

כאמן, תמיד האמנתי שאמנות היא לא רק צורת ביטוי, אלא גם אמצעי תקשורת. האמנות מאפשרת לנו להעביר רעיונות ורגשות שמילים לבדן אינן יכולות לתפוס. הוא מספק מרחב להתבוננות פנימית והשתקפות, מעודד אותנו להתבונן פנימה ולחקור את החוויות והפרספקטיבות שלנו. זה חשוב במיוחד בחברה שמתמקדת יותר ויותר באימות חיצוני וקונפורמיות.

 

אמנות יכולה גם לאתגר נורמות ואמונות חברתיות, לדחוף אותנו לחשוב בצורה ביקורתית על העולם שסביבנו. זה יכול להדגיש את חוסר הצדק ואי השוויון הקיימים בחברות שלנו, לאלץ אותנו להתעמת עם אמיתות לא נוחות ולעורר אותנו לפעולה. זה רלוונטי במיוחד בעולם שבו מדיה חברתית ואמצעי חדשות לרוב מכתיבים את הנרטיבים שאנו צורכים, ומגבילים את החשיפה שלנו לנקודות מבט ונקודות מבט מגוונות.

יגאל פרסלר

יגאל פרסלר יועץ

כיועץ, עבדתי עם מגוון ארגונים כדי לשלב אמנות בעבודתם. ראיתי ממקור ראשון כיצד אמנות יכולה לקרב אנשים, ליצור תחושה של קהילה ומטרה משותפת. זה יכול לשבור מחסומים ולטפח קשרים בין אנשים שאולי לא יתקשרו אחרת. זה חשוב במיוחד בעולם מקוטב הולך וגובר, שבו אנשים מוטבעים לעתים קרובות לתוך תאי הד שמחזקים את האמונות והערכים שלהם.

 

אמנות יכולה לשמש גם ככלי לחינוך ושינוי חברתי. זה יכול לספק פלטפורמה לשמיעת קולות שוליים ויכול לקרוא תיגר על סטריאוטיפים ותפיסות מוטעות. זה יכול לעודד אמפתיה והבנה, לקדם יותר סובלנות וקבלה בתוך החברות שלנו. זה חשוב במיוחד בעולם שבו דברי שטנה ואפליה נמצאים במגמת עלייה, ושבו תנועות צדק חברתי נלחמות כדי לפרק דיכוי מערכתי.

יגאל פרסלר יועץ

לסיכום, תפקידה של האמנות בחברה הוא רב פנים ומורכב. כאמן ויועץ, ראיתי ממקור ראשון כיצד אמנות יכולה לעורר השראה, לאתגר ולאחד אותנו. זה יכול לספק מרחב להתבוננות פנימית ולהשתקפות, ובמקביל גם לטפח קשרים ולקדם שינוי חברתי. בעולם שהולך ומפוצל ומקוטב, לאמנות יש את הכוח לקרב אותנו ולעורר בנו השראה לבנות עתיד טוב יותר לכולם.

כתבות נוספות בנושא בשיתוף עם יגאל פרסלר

More
articles